Z satysfakcją informujemy, że kampania społeczna CENTRALNEGO INSTYTUT OCHRONY PRACY – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO organizowana pod hasłem MODA NA BEZPIECZEŃSTWO przeprowadzona przez firmę FARAONE POLAND I FUNDACJĘ KULTURY BEZPIECZEŃSTWA w ZAKŁADZIE AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ dobiegła końca. Naszym głównym celem było podniesienie społecznej świadomości i wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy, jakości życia oraz promowanie kultury bezpieczeństwa w pracy i w życiu pozazawodowym człowieka. Udało się nam osiągnąć wyznaczone cele dzięki zaangażowaniu wielu firm i instytucji, które wsparły naszą akcję.
Dzięki komorze dymowej dostarczonej przez SPÓŁKĘ GAZ -SYSTEM S.A symulującej warunki pożarowe uczestnicy kampanii MODY NA BEZPIECZEŃSTWO mogli na własnej skórze doświadczyć jak czuje się człowiek w zadymionym pomieszczeniu. Uświadomić sobie jak ważne są znaki BHP I PPOŻ, które w bezpieczny sposób umożliwiają nam odnalezienie drogi ewakuacyjnej.
Dziękujemy Spółce GAZ-SYSTEM S.A. za to doświadczenie oraz za edukacyjne zabawy i konkursy jakie przeprowadziła w czasie tego spotkania.
Pierwszej pomocy uczyli nas wykwalifikowani specjaliści z Goleniowskiego WOPR a także z firmy ADPLA, która dodatkowo zapoznała nas z obsługą defibrylatora. Uczestnicy kampanii mieli okazję zrozumieć jak ważna jest ochrona dłoni.
Firmy ALFA I OMEGA zaprezentowały jak je pielęgnować i odpowiednio chronić z użyciem past i płynów do mycia rąk oraz kremów ochronno – pielęgnacyjnych.
Firma EJENDALS uświadomiła nam wszystkim, że inwestycje w wysokiej jakości produkty do ochrony dłoni i stóp skutkują zmniejszeniem liczby wypadków przy pracy, poprawą frekwencji pracowników oraz większą produktywnością.
Hasło tegorocznej kampanii to MODA NA BEZPIECZEŃSTWO dlatego nie mogło zabraknąć pokazu mody. Modelami byli członkowie ZAKŁADU AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ Z GOLENIOWA , którzy prezentowali odzież ochronną firmy DUPONT (kombinezony) a także kurtki i spodnie firmy PPHU EUROPOL.
Lekcji na temat indywidualnych środków ochrony układu oddechowego udzieliła SPÓŁKA FILTER SERVICE. Zajmuje się ona badaniami laboratoryjnymi i produkcją materiałów filtracyjnych.
W kampanii wzięła udział również firma SIA ABRASIVES POLSKA SP. Z O.O. – światowy lider dostarczający bezpieczne rozwiązania dla przemysłu i budownictwa w zakresie materiałów ściernych. a Wsparła nas również firma TECHNOLOGIE TWORZYW SZTUCZNYCH SP. Z O.O. produkująca kadłuby, pokłady, podłogi do łodzi żaglowych i motorowych.
Firma KDI SPÓŁKA Z O.O. uświadomiła nam, że w budownictwie najdrobniejsze prace wymagają bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Opowiedziała również o swoich wymaganiach pod kątem BHP i PPOŻ .
Mamy nadzieję, że uczestnicy kampanii MODA NA BEZPIECZEŃSTWO zrozumieli jak ważny jest Przemysł 4.0 i wysoki poziom bezpieczeństwa w pracy.. Organizator przedsięwzięcia dosłownie i w przenośni stanął na wysokości zadania.
Firma FARAONE POLAND zaprezentowała nam najbezpieczniejsze, najnowocześniejsze sprzęty do pracy na wysokości dedykowane dla budownictwa, przemysłu a także do robót konserwatorskich. FARAONE POLAND I FUNDACJA KULTURY BEZPIECZEŃSTWA wiedzą jak ważne jest dbanie w pracy o poziom obciążenia psychofizycznego dlatego w trakcie kampanii MODA NA BEZPIECZEŃSTWO nie zabrakło relaksu, który zapewnił nam występ zespołu coverowego. Czas umilał nam również goleniowski TEATR BRAMA.
Swoją wiedzę z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego przekazywali nam strażacy z PSP GOLENIÓW.
Wielkie podziękowania nalezą się dla przedstawicieli OKRĘGOWEGO INSPEKTORATU PRACY W SZCZECINIE i GMINY GOLENIÓW, którzy wspierali nas merytorycznie.
Bez wątpienia i bez grama skromności uważamy, że cel kampanii MODA NA BEZPIECZEŃSTWO CENTRALNEGO INSTYTUT OCHRONY PRACY – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO został całkowicie spełniony w trakcie realizacji wyżej opisanego wydarzenia. Wierzymy, że tego typu działaniami, przy wsparciu naszych partnerów medialnych – SEKA S.A i miesięcznik ATEST OCHRONA PRACY – zachęcimy większe grono osób do promowania kultury bezpieczeństwa.